Program Monitoringu Klubu Piłkarskiego w pracy z zawodnikiem indywidualnym!

  • Strona główna
  • Program Monitoringu Klubu Piłkarskiego w pracy z zawodnikiem indywidualnym!

Program Monitoringu Klubu Piłkarskiego w pracy z zawodnikiem indywidualnym!

Program Monitoringu Klubu Piłkarskiego w pracy z zawodnikiem indywidualnym!

A dokładnie nie zawodnikiem, a zawodniczką, i to nie w piłce nożnej, a w piłce ręcznej!

Tak, tak… nasz program równie dobrze sprawdza się w pozostałych dyscyplinach sportowych

Ale od początku… Dla nikogo nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że to kontrola pobudzenia ma decydujące znaczenie w wielu dyscyplinach sportowych. Badania pokazują, że gracz najlepiej gra przy określonym poziomie pobudzenia („playing in the zone” – „gra w obszarze optymalnym”).

Stan ten często określany przez zawodników „szczytem formy” charakteryzuje się bardziej nieświadomym poziomem gry niż zazwyczaj, w czasie którego świadomość jest połączona z automatycznym sposobem działania. Należy przy tym zaznaczyć, że każdy zawodnik posiada indywidualny, optymalny stan pobudzenia, który zależny jest od różnic indywidualnych oraz sytuacji, w której się znajduje. Liczne badania, a także nasze obserwacje i analizy pokazują, że optymalny stan pobudzenia wpływa pozytywnie na:

  • poziom koncentracji zawodnika
  • motywację
  • kontrolę emocji
  • jakość gry (Spargo 1990)

Dbając o wszechstronny rozwój naszych zawodników oraz wiedząc jak istotne jest to, aby każdy z nich znał swój własny, optymalny stan pobudzenia, od samego początku staramy się budować ich świadomość poprzez zwracanie uwagi na sygnały, jakie wysyła im nie tylko ich ciało, ale również umysł. Punktem wyjścia jest samoobserwacja, która dostarcza wskazówek do zrozumienia swoich reakcji, a w tym niezwykle pomocny jest jeden z naszych kwestionariuszy- Indywidualny Kwestionariusz Ewaluacji Treningu (IKET).W wypadku naszej zawodniczki poza wieloma innymi czynnikami, jakie kontrolujemy w IKET przez blisko 2 miesiące monitorowane było przede wszystkim pobudzenie przed treningiem/po treningu, oraz jego wpływ na skuteczność. Teraz już wiemy, jaki jego poziom jest optymalny!

#programmonitoringu#monitoring#dane#pobudzenie#optymalnystan#badania#nauka#football#piłkaręczna#zawodnik#IKET#science#koncentracja#motywacja#motivation

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn